Inschrijven in onze school

Lees vooraf de informatie op deze pagina zodat het online aanmelden vlot verloopt.
Alles begrepen? KLIK HIER OM DIGITAAL AAN TE MELDEN.

De zoektocht naar een goede school

Moet je peuter binnenkort voor de eerste keer naar school? Of loopt je kind al school, maar wens je van school te veranderen?
Dan start de zoektocht naar een goede school. Deze schoolkeuze is zeer persoonlijk en maak je doordacht. Een keuze waarbij je niet over één nacht ijs gaat.

In onze school vinden we het belangrijk dat kinderen én ouders zich thuis voelen en op elk moment welkom zijn.
Onze leerkrachten, ondersteuners, zorgcoördinatoren, secretariaatsmedewerkers en directie helpen je dan ook graag!

Het overzicht hieronder helpt je bij de praktische stappen.

Maak je keuze:

Aanmelden

Vanaf 29 januari kan je kinderen geboren in 2022 aanmelden voor een inschrijving.

Bezoek en rondleiding

Na de aanmelding volgt een bezoek met rondleiding in onze school

Inschrijven

Alles voelt goed? Dan kunnen we je kleuter tijdens of na het bezoek inschrijven.

Klaar om te starten

Na de inschrijving is je kleuter klaar om te starten. Nadien nog vragen? Spring gerust binnen!

1. Aanmelden

Vanaf 29 januari 2024 kan je kinderen die geboren zijn in 2022 aanmelden voor een inschrijving in onze school.

• Zelstandig online aanmelden? KLIK HIER voor het digitaal aanmeldingsportaal van onze school. Het is belangrijk dat je alle gevraagde gegevens op dit portaal correct invult.
  • Ben je anderstalig of begrijp je niet alles? Maak dan telefonisch een afspraak met ons secretariaat zodat we de aanmelding voor jou kunnen doen: 011 64 08 08.
2. Bezoek en rondleiding

Zodra je de online aanmelding hebt afgewerkt, krijgen de collega’s van ons secretariaat een melding.
Nadat zij alle gegevens hebben gecontroleerd, belt de directeur je op om een afspraak vast te leggen voor een bezoek aan onze school.

Tijdens dit bezoek maken we uitgebreid kennis en krijg je een rondleiding. Dit bezoek duurt ca. 45 minuten en vindt plaats buiten de schooluren.

• gesprek: allicht heb je heel wat vragen, zowel praktisch als inhoudelijk. We nemen de tijd om al je vragen te beantwoorden en we geven uitleg over de werking van onze school: waar we voor staan, hoe we werken, …
  • rondleiding: klaslokalen, secretariaat, speelstraat, sporthallen, eetzaal, speelplaats, … Op die manier kan je je een duidelijk beeld vormen van ons schoolgebouw.
3. Inschrijven

Een goed gevoel na de kennismaking en rondleiding? Dan gaan we over tot de inschrijving.
Meestal schrijven we direct na de rondleiding in. Op die manier moet je geen tweede afspraak maken.

Twijfel je nog? Geen probleem om alles eerst rustig te laten bezinken.
Zodra je beslist om in te schrijven, mag je telefonisch contact opnemen met onze school zodat we een tweede afspraak kunnen inplannen.

4. Klaar om te starten

Als de inschrijving is voltooid, kan je kleuter starten.

Tijdens het bezoek aan onze school, krijg je van de directeur te horen wanneer je kleuter effectief naar school mag komen. Deze instapdatum ligt vast en wordt bepaald op basis van de geboortedatum. Via deze link kan je de instapdatum controleren.

Heb je nog vragen? Aarzel dan niet om binnen te springen of te bellen: 011 64 08 08.

Aanmelden

Inschrijven

Na de aanmelding nemen wij telefonisch contact met je op om de papieren te komen tekenen.

Klaar om te starten

Vanaf 29 januari kan je kinderen die geboren zijn in 2022 aanmelden voor een inschrijving in onze school.

2. Inschrijven

Omdat broer/zus van de nieuwe leerling al school loopt bij ons, heb je al kennis gemaakt met de school en ben je vertrouwd met onze werking.

Daarom is er in dit geval geen schoolbezoek met rondleiding voorzien, maar kunnen we direct inschrijven.
Je zal hiervoor telefonisch gecontacteerd worden om een afspraak in te plannen.

3. Klaar om te starten

Als de inschrijving is voltooid, kan je kleuter starten.

Bij de inschrijving, krijg je te horen wanneer je kleuter effectief naar school mag komen. Deze instapdatum ligt vast en wordt bepaald op basis van de geboortedatum. Via deze link kan je de instapdatum controleren.

Volgt je dochter of zoon op dit moment les in een andere school en wens je over te stappen?

Neem dan steeds telefonisch contact op met ons via 011 64 08 08.
Het is immers belangrijk om een schoolverandering goed te bespreken, zodat de beste oplossing gevonden kan worden.

In dit geval is het NIET mogelijk om zelfstandig online aan te melden via het digitaal portaal van onze school.