Middageten

Leerlingen die ’s middags echt niet naar huis kunnen, mogen op school blijven eten. Omwille van de grote drukte in de eetzaal, vragen we ouders om deze afweging bewust te maken en kinderen enkel te laten blijven eten als het niet anders kan.

Binnen de scholengemeenschap worden vrijwilligers ingezet om toezicht te houden tijdens de middagpauze. Als je kind blijft eten zal hiervoor €1 per keer worden aangerekend op de schoolfactuur.

Afspraken

• We zijn een gezonde school: voorzie een voedzame maaltijd.
  • Tijdens het middageten mogen kinderen na de maaltijd een koekje eten. Snoepgoed, chips, lolly’s… zijn niet toegelaten.
  • Tijdens de speeltijden wordt enkel water toegelaten, maar bij het middageten is fruitsap of een melkje ook mogelijk.

Kleuters

• Alle kleuters die blijven eten doen dit in de speelstraat.
  • Denk eraan dat je kleuter zijn/haar middagmaal zelfstandig moet kunnen opeten. Vermijd verpakte producten.

Lagere school

• Leerlingen van het 1e en 2e leerjaar eten in de klas, onder toezicht van onze vrijwilligers.
  • Leerlingen vanaf het 3e leerjaar eten in shiften in de speelstraat.