EU-tentoonstelling

Onze zesdeklassers leerden in de maand oktober over de Europese Unie. Na een studiereis naar Brussel, waar ze onder andere een bezoek aan mini-Europa brachten, was het tijd om zelf de handen uit de mouwen te steken. In kleine groepjes zochten ze informatie op over hun gekozen land: geografie, cultuur, bevolkingsdichtheid, culinaire en culturele hoogtepunten, enzovoort.

Nadat alle gegevens waren verzameld en verwerkt moest iedereen zich van zijn meest creatieve kant laten zien: er werd geknutseld en gekookt, geknipt en geplakt, van kijkdozen tot indrukwekkende maquettes.

Het resultaat?
Een prachtige tentoonstelling waarop alle medeleerlingen, ouders en grootouders, meester en juffen welkom waren en die plechtig werd geopend door alle leerlingen van het zesde leerjaar.

Klik hier om de foto’s te bekijken.