Jeugdolympiade #VIP2024

De hele sportwereld telt af naar de Olympische en Paralympische Spelen in 2024 in Parijs. Onze Vlamingen in Parijs, of VIP2024, willen heel Vlaanderen in beweging brengen, en dat bedoelen ze bij MOEV letterlijk en figuurlijk: de organisatie daagt alle basisscholen uit om echte VIP2024-scholen te worden.

Daarom organiseerden we in onze school een heuse jeugdolympiade voor leerlingen van het 3e t.e.m. het 6e leerjaar.

In de week van 26 februari werd er elke dag 3 uur gesport: handbal en athletiek stonden centraal. Onder begeleiding van leerkrachten vrijwilligers en oud-collega’s, deden onze leerlingen hun “stinkende” best om alle medailles te behalen…

En nu…..is het afwachten geblazen: alle scores werden doorgestuurd naar de hoofdzetel van MOEV in Brussel. Binnenkort komen we te weten of we het felbegeerde #VIP2024-label ontvangen!

Klik hier voor alle foto’s.